AKTUALITY
Otevírací doba o vánočních svátcích.

Otevírací doba o vánočních svátcích.

18. 12. 2024

""

Více...

Jsou vína, jejichž kombinace by vás nejspíš nenapadla

Jsou vína, jejichž kombinace by vás nejspíš nenapadla

4. 12. 2024

""

Více...

Ch. LA CANORGUE

Ch. LA CANORGUE

6. 10. 2024

"Právě jsme dovezli vína známá z filmu DOBRÝ ROČNÍK (A Good Year)!"

Více...

» více aktualit

VIDEO

DUVEL Brouwerij



» další videa

Aktuality / komentáře

Americký pivovar Stone Brewing v Berlíně skončil!

STONE Brewing 20. 5. 2019

Americká namyšlenost kombinovaná s neschopností si o evropském trhu cokoli zjistit, plus nepromyšleně vysoká investice ve výši 29 mil. USD nebyla to jediné, co způsobilo konec jednoho prazvláštně uchopeného evropského dobrodružství.

Majitel Stone Brewing Greg Koch svůj evropský krach v podstatě shrnuje takto:

• Investice 29 mil. USD do pivovaru s kapacitou 150 tisíc hektolitrů, který vařil maximálně 45 000 hektolitrů a vloni pouze 20 tisíc hektolitrů, byla nepřiměřeně vysoká k vlastnímu ekonomickému výkonu.

• Nebyli jsme schopni přesvědčit německé (a další evropské) konzumenty piva, aby omezili konzumaci svých oblíbených piv a začali pít ve větším množství také naše americké pivo.

• Neustálé problémy s berlínskými stavebními (a jinými) firmami, které všechno zpomalily a prodražily.

Je toho ale daleko víc, kde Koch nasekal neuvěřitelně nepochopitelné chyby.

• Například jedna z jeho mediálních kampaní, kdy v zemi, kde se rozhodl podnikat, nechal naskládat na paletu piva různých evropských pivovarů včetně německých, aby na ně vzápětí těžkým vysokozdvižným strojem hodil obrovský kámen, čímž chtěl říct, že jedině Stone vaří piva, která za něco stojí. To byl učebnicový příklad nepochopení evropské mentality a zároveň trapně okázalého opojení z vlastní geniality.

• Navíc, Koch chtěl ohromit Evropu svými vizionářskými myšlenkami. Vzdal se lahví a soustředil se pouze na plechovky. Nutil tak konzumenty zvykat si nejen na americké pivo (zpočátku po otevření berlínské pobočky opravdu skvělé), ale i na balení v levných plechovkách. Koch prostě, jak se zdá, vůbec netušil, že evropští konzumenti jsou ochotni přijmout plechovky pouze jako doplňující, nikoli jako hlavní obal. Ve Státech ovšem Koch lahve nezrušil.

• Koch si prostě hrál na Mesiáše a myslel si, že boom minipivovarů, vařících prakticky pouze speciály, který probíhá v Americe, se stejně rychle odehraje i v Německu, tedy v zemi s hluboko zakořeněnými pivními tradicemi, kde je ovšem základním konzumovaným typem klasický světlý ležák, a konzumenti jsou velmi konzervativní. Za ty čtyři roky k tomu samozřejmě nedošlo. I v Berlíně a jinde se za tu dobu objevily nové „craft beer” hospody, ale ani náhodou v takovém množství, aby pomohly Stone splatit jejich přemrštěnou investici.

• Koch nyní fňuká, že ho evropští pivní konzumenti nepochopili, a též tvrdí, že byl průkopníkem v oboru, a jako takový to odnesl. Ve skutečnosti ale šlo o špatný odhad potenciálu německého a evropského trhu, s naprosto přemrštěným očekáváním. Úsměvný je pak jeho povzdech, že nechápe, proč Němci ignorovali jeho báječná piva a raději kupovali ta svoje levná. Co na to říct? Leckoho možná napadne - měl by si ten Koch vytáhnout hlavu z vlastní pr...e!

• A připočteme-li, že Koch svoji evropskou investici svěřil do rukou obchodního týmu, který poskládal převážně z nepříliš schopných manažerů, není se co divit, že to dopadlo tak, jak to dopadlo!

• Každopádně, piva Stone se budou v Berlíně vařit dál. Vařit je bude skotský Brewdog, který berlínský pivovar převzal. Pivovar a restaurace by údajně měly v průběhu května dočasně zavřít, než se tam Brewdog usadí.

Stone Brewing TOP TEN!

- Russian Imperial Stout (vařené v San Diego)
- RuinTen (San Diego)
- Ruination (Berlin)
- Xocoveza (San Diego)
- Xocoveza bylo vařené také v Berlíně (plech), ale proti americké verzi v lahvi bylo chuťově přece jen o malinko méně komplexní!
- Americano Stout (San Diego)
- Oakmeal Bourbon Barrel Stout (San Diego)
- Emperial IPA (San Diego)
- Vengeful Spirit IPA (San Diego)
- Bourbon Barrel Aged (San Diego)
- Double Bastard (San Diego)

- Jedna věc je ale na tomto nepodařeném evropském dobrodružství naprosto fascinující! Musí být tristnídozvědět se, že po pouze 20leté existenci pivovaru si majitel Greg Koch mohl dovolit investovat 29 milionu USD do rozšíření impéria Stone Brewing! Koch tyhle prachy musel na svých pivech vydělat, což je nepochybně hodně zajímavá inspirace pro celou řadu českých "prvoligových" řemeslných pivovarů!

Facebook profil Topvíno
Topvíno.cz

Vítejte na Topvíno.cz

Prosím potvrďte nám, že Vám již bylo 18 let.

Z důvodu legislativy platné v České republice je ověření věku nutností pro přístup na webové stránky nabízející alkoholické produkty.